D.U.N.I.A adalah untuk semua

selamat datang ke blog D.U.N.I.A ....saya Shamrin ...harap maaf jika ada kekurangan didalam blog nie..anda juga boleh ikuti melalui fb,group ALLAHalways.

Saturday 24 December 2011

Kerana Haykal

Assalamualaikum.Entri kali ni adalah sambungan kepada entri yang terdahulu.Maaf sebab lamabat publish post ni sebab dah lama x buka blog.Baiklah jika kita imbas kembali entri yang terdahulu,Saya mengatakan bahawa Amerika & Israel tidak berpuas hati dengan tersenarainya Palestin sebagai salah satu ahli UNESCO.Mereka tidak berpuas hati kerana .....



  1. Jika Palestin tersenarai sebagai ahli UNESCO,ada kemungkinan yang Palestin akan diiktiraf sebagai sebuah negara.
  2. Kedudukan orang2 Yahudi akan terancam kerana Palestin boleh menghalau mereka kerana mereka hanya MENUMPANG di Palestin.
  3. Cita2 orang Kristian dan Israel untuk membina HAYKAL akan musnah.

Tetapi di sini ada satu kemusykilan .....



APA TU "HAYKAL" ?


Haykal ialah singgahsana yang akan diduduki oleh "TUHAN" orang Yahudi.Tetapi misi orang Kristian lain,mereka ingin membina Haykal kerana mengikut kepercayaan mereka tuhan mereka iaitu jesus akan turun di sana dan menghukum semua orang yang Yahudi.

Jadi masing2 ada misi dan cita2 mereka tersendiri.Bagi orang Kristian,untuk menjayakan misi mereka,mereka terpaksa bersekongkol dengan pihak Zionis agar Haykal dapat dibina.Andai Palestin di angkat sebagai sebuah negara,maka misi dan cita2 mereka akan terkubur dan lenyap begitu sahaja.

Oleh kerana itulah,mereka menentang dengan sekeras-kerasnya pengiktirafan Palestin ke dalam anggota UNESCO.sekian sahaja entri kali ini.

Assalamualaikum.May ALLAHalways with u.

No comments:

Post a Comment