D.U.N.I.A adalah untuk semua

selamat datang ke blog D.U.N.I.A ....saya Shamrin ...harap maaf jika ada kekurangan didalam blog nie..anda juga boleh ikuti melalui fb,group ALLAHalways.

Monday 12 December 2011

2012 Dunia Kiamat ?

assalamualaikum,salam pertemuan.Entri kali ni saya nak cita pasal 2012.Saya pasti sahabat-sahabat mesti tahu apa yang kepoh sangat dengan 2012.Kononnya 2012 kiamat.Tapi betul ke kiamat? Betul ke 21.12.2012 kiamat? Atau sekadar propaganda seperti ramalan-ramalan kiamat yang lalu? Pastinya kita tak akan mengetahui dan sewajibnya tidak mempercayai propaganda tersebut.Kerana kiamat hanya bisa diramal oleh yang Maha Esa.Seperti di dalam surah Al-Araf :


"Mereka bertanya kepadamu(wahai Muhammad) tentang hari kiamat:Sesungguhnya pengetahuan mengenainya hanyalah di sisi Tuhanku,tidak ada sesiapa pun yang dapat menerangkan kedatangannya pada waktunya melainkan Dia.(Huru-hara) hari kiamat itu amatlah berat(menggerunkan makhluk-makhluk yang ada) di langit dan di bumi ia tidak datang melainkan secara mengejut".


Surah Al-Araf,ayat 187


ini membuktikan bahawa kita tidak mampu meramal bila dan bagaimana Hari Pembalasan itu berlaku.Sekian sahaja entri untuk kali ini.


p/s : sekiranya kita mempercayai filem 2012,ia mampu mendatangkan syirik kepada kita.


Assalamualaikum,may ALLAHalways with u.

No comments:

Post a Comment