D.U.N.I.A adalah untuk semua

selamat datang ke blog D.U.N.I.A ....saya Shamrin ...harap maaf jika ada kekurangan didalam blog nie..anda juga boleh ikuti melalui fb,group ALLAHalways.

Thursday, 26 January 2012

Dikala Masjid Ditukar Menjadi Kandang Lembu dan Sinagog

Assalamualaikum,salam pertemuan kepada sahabat2 ..entri kali ini kita membongkar apa yang pihak Zionis telah lakukan terhadap masjid2 di Palestin ...mereka telah mengubah masjid2 di Palestin sebagai usaha untuk menghapuskan identiti Islam di bumi Palestin.Tapi adakah umat Islam dunia mengetahuinya ? adakah OIC bertindak menentang kekejaman yang telah dilakukan pihak rejim Zionis ? 




TIDAK !!!

Dan perkara ini telah pun berlaku .....

Masjid Nabi Yusha’ di daerah Safad yang telah rosak dan tidak dibenarkan untuk dibaik-pulih.

Masjid az Zaeb yang telah ditukar menjadi stor penyimpanan barangan petanian.

Masjid Afoula pula telah ditukar menjadi Sinagog Yahudi.

MasyaALLAH !!!

lihat bagaimana Islam dihina ! masjid yang menjadi tempat umat Islam beribadat telah ditukar menjadi sinagog ! tempat yahudi beribadat .....

Assalamualaikum.may ALLAHalways with u.



Wednesday, 25 January 2012

Peristiwa 21 OGOS 1969

Assalamualaikum pembuka bicara,salam pertemuan sahabat2 sekalian ..maaf sebab dah lama x update blog ni ..entri kali ialah mengenai peristiwa 21 OGOS 1969 ..






Entri kali ini,kita akan kembali ke zaman 1969 di mana sejarah hitam yang mengejutkan seluruh umat Islam ....pada tarikh ini,Masjid Al-Aqsa telah dibakar oleh seorang penganut fahaman zionis beragama kristian dari Switzerland yang bernama Dennis Micheal ....peristiwa yang mengejutkan ini telah menyebabkan banyak kemusnahan di kawasan Masjid Al-Aqsa ....antara yang mengalami kemusnahan ialah mimbar yang telah dibina semenjak zaman Nuruddin al-Zinki yang pernah digunakan oleh Salahuddin al-Ayubbi ...


Ini adalah keadaan Masjid Al-Aqsa ketika dibakar

Namun,Dennis Micheal dibebaskan oleh kerajaan rejim Zionis atas alasan si folan tersebut didapati "TIDAK SIUMAN".Lihatlah peristiwa ini dan ambillah iktibar bagi mereka yang baru mengetahui mengenai peristiwa hitam ini ...lihatlah bagaimana Islam dipandang rendah oleh agama lain ...moga ALLAH memberi petunjuk hidayah ...

Assalamualaikum.may ALLAHalways with u.

Saturday, 24 December 2011

Kerana Haykal

Assalamualaikum.Entri kali ni adalah sambungan kepada entri yang terdahulu.Maaf sebab lamabat publish post ni sebab dah lama x buka blog.Baiklah jika kita imbas kembali entri yang terdahulu,Saya mengatakan bahawa Amerika & Israel tidak berpuas hati dengan tersenarainya Palestin sebagai salah satu ahli UNESCO.Mereka tidak berpuas hati kerana .....



  1. Jika Palestin tersenarai sebagai ahli UNESCO,ada kemungkinan yang Palestin akan diiktiraf sebagai sebuah negara.
  2. Kedudukan orang2 Yahudi akan terancam kerana Palestin boleh menghalau mereka kerana mereka hanya MENUMPANG di Palestin.
  3. Cita2 orang Kristian dan Israel untuk membina HAYKAL akan musnah.

Tetapi di sini ada satu kemusykilan .....



APA TU "HAYKAL" ?


Haykal ialah singgahsana yang akan diduduki oleh "TUHAN" orang Yahudi.Tetapi misi orang Kristian lain,mereka ingin membina Haykal kerana mengikut kepercayaan mereka tuhan mereka iaitu jesus akan turun di sana dan menghukum semua orang yang Yahudi.

Jadi masing2 ada misi dan cita2 mereka tersendiri.Bagi orang Kristian,untuk menjayakan misi mereka,mereka terpaksa bersekongkol dengan pihak Zionis agar Haykal dapat dibina.Andai Palestin di angkat sebagai sebuah negara,maka misi dan cita2 mereka akan terkubur dan lenyap begitu sahaja.

Oleh kerana itulah,mereka menentang dengan sekeras-kerasnya pengiktirafan Palestin ke dalam anggota UNESCO.sekian sahaja entri kali ini.

Assalamualaikum.May ALLAHalways with u.

Wednesday, 14 December 2011

Akhirnya Benderamu Berkibar

Assalamualaikum.Entri kali ni adalah mengenai peristiwa yang dianggap satu sejarah yang amat berharga keatas penduduk di Palestin.Iaitu pada tarikh 13.12.2011 (iaitu semalam),buat pertama kalinya bendera Palestin dinaikkan di dataran UNESCO sebagai tanda Palestin disenaraikan didalam anggota UNESCO.AKhirnya,setelah penantian yang lama untuk disenarai di antara anggota UNESCO,dengan izin ALLAH,alhamdulillah Palestin dapat disenaraikan  di dalam UNESCO.


Tetapi,Amerika dan Israel tidak berpuas hati dengan tersenarainya Palestin didalam anggota UNESCO.Rasa2 anda,kenapa mereka tidak berpuas hati dengan peristiwa ini ? Saya akan sambung di entri yang selanjutnya.




Assalamualaikum.May ALLAHalways with u.

Tuesday, 13 December 2011

C.IN.TA

Assalamualaikum.Entri kali ini lain sikit,ia mengenai ........


CINTA

tapi rakan2 mesti pelikkan dengan tajuk entri ni sebab dia ada titik2 yang memisahkan ayat cinta tu.
Sebenarnya maksudnya adalah lain,maksud tajuk entri itu ialah ....

CINTA,INDAH,TAPI ........


Cinta tu memang indah ...tapi banyak dugaan dan amat pedih apabila orang yang kita suka itu tak menerima kita dan menolak kita.Kita akan rasa amat sedih dan amat kecewa dan dalam hati akan bertanya ....


KENAPA DIA TAK TERIMA CINTA AKU EH ?


Tetapi percayalah rakan2 sekalian CINTA kepada Yang Maha Mencintai itu lebih tinggi darjatnya dari segala cinta di bumi ini.Jangan lah kita beranggapan seorang insan itu tidak menerima kita,bermakna tidak akan ada orang akan mencintai kita.Percayalah satu hari nanti insyaAllah kita akan bertemu dengan insan yang benar2 mencintai kita,setelus hati.Dan cinta ALLAH itu amat bermakna,dan lebih bererti.


CINTA,INDAH,TAPI CINTA KEPADA ALLAH LEBIH INDAH



Assalamualaikum.May ALLAHalways with u.



Palestin Doa Ku Sentiasa Mengiringi Mu !

Assalamualaikum rakan2 sekalian.Rakan2 sekalian ...pada masa kini kita lihat banyak berita mengenai keadaan di Palestin.Kekacauan yang berlaku di sana amat genting,dan banyak nyawa2 yang tidak berdosa menjadi korban tanpa sebab.Melihat situasi ini rakan2,apa perasaan anda? Adakah hanya melihat begitu sahaja tanpa rasa belas kasihan? Adakah melihat tetapi sedikit pun tidak membantu? Rakan2 sekalian,meskipun kita tidak mampu memberi bantuan dari segi wang,barang dan lain2...tetapi ada satu benda yang kita bisa bantu mereka ...




DOA

Marilah rakan2 sekalian,kita berdoa agar saudara2 kita di Palestin selamat dan sabar dengan segala dugaan yang mereka hadapi.InsyaAllah dengan doa anda semua ALLAH akan perkenankan.



PALESTIN DOA KU MENGIRINGI MU !


Assalamualaikum.May ALLAHalways with u.

Monday, 12 December 2011

Masakan Ibulah Yang Paling Sedap di Dunia

Assalamualaikum..entri kali ini bukan pasal resipi atau cara nak memasak,tetapi tentang masakkan yang paling sedap di mata saya.Iaitu masakkan dari seorang insan yang mulia disisi ALLAH...masakkan dari seorang ibu.Bagi saya,walau sesedap mana pun masakkan di restoran,masakkan dari seorang ibulah yang paling sedap.Kerana setiap masakkan dari seorang ibu itu dibuat dengan penuh keikhlasan dan kasih sayang.Cuba kita lihat,walau sepenat mana pun beliau,tetapi ia tetap masakkan untuk kita semua,tanpa sedikit pun rasa mengeluh ....


SUBHANALLAH !!

Bertapa kasihnya seorang ibu itu,jadi sahabat2 sekalian,hargailah setiap masakkan yang ibu masakkan buat anda.Kerana ia sebnarnya adalah masakkan yang paling sedap di dunia ini.Sekian buat entri kali ini.

Assalamualaikum,may ALLAHalways with u.